? رازهای ثروتمند شدن ?

✅ هشت روش بازاریابی

photo_2016-01-03_14-35-33

? هشت روش کلیدی برای داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی

? آیا کسب وکار شما یک استراتژی بازاریابی قوی دارد؟

فرقی نمی کند که شما جزء یکی از ۵۰۰ شرکت برتر فورچون باشید یا یک کسب وکار شخصی دارید، در هر صورت لازم است که یک استراتژی بازاریابی داشته باشید و آن را بطور مداوم اجرا نمایید.با این حال، شما مجبور نیستید که به اندازه شرکتهای بزرگ هزینه کنید و یا فرد خیلی خلاقی باشید.

برای داشتن یک چارچوب و ساختار محکمی برای فعالیتهای ترفیعی و تبلیغاتی خود، راهکار این است که یک استراتژی بازاریابی تعیین و اجرا نمایید.

بکارگیری فعالیتهای ترویجی از قبیل تبلیغات، ایمیل مستقیم یا حتی شبکه و فروش های شخصی، بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی همانند خرید پرده برای یک خانه ای است که شما قبل ازداشتن طرح معماری درحال ساخت آن هستید.چگونه شما می دانید که چه پرده ای بخریدیا اندازه ان چه اندازه باید باشد؟

شما میتوانید یک اصول بازاریابی قوی را توسعه ببخشید بوسیله :

۱⃣ تعریف کالا یا خدمت خود: بسته بندی کالا یا خدمت شما چگونه است؟مشتریان شما واقعا آن را چگونه خریداری می کنند؟ ممکن است ظاهراشما در حال فروش ابزارهای نرم افزار تحت وب باشید اما در واقع در مشتریان شما، حال خرید بهره وری بیشترتر، کارایی بهبود یافته و صرفه جویی در هزینه، هستند. و اگر شما چندین کالا یا خدمتی را ارائه می دهید، کدامیک بیشتر مستعد و نیازمند تبلیغ است؟

۲⃣ مشخص کردن بازارهدف خود: هر کسی می تواند مشتری بالقوه محصول شما باشد.اما، شما شاید نه وقت کافی داشته باشید ونه پول کافی که همه آنها بازارشما را تشکیل دهند.مشتری ایده آل شما کیست؟چه کسی این احساس را برای شما ایجاد می کند که بایستی وقت و پول خود را برای تبلیغ محصول خود برای انان صرف کنید؟ممکن است شما مشتریان خود را بر اساس ویژگی هایی همچون درآمد، سن، مناطق جغرافیایی، تعداد کارکنان،صنعت و… تعریف کنید. برای مثال یک پزشک متخصص زیبایی ممکن است بازارهدف خود را زنان با درآمد خانوار بیشتر از ۷۵۰۰۰ دلارکه درمناطق بالای شهر زندگی می کنند، قرار دهد.

۳⃣ شناخت رقبای خود: اگر حتی ظاهرا هیچ رقیب مستقیمی برای خدمت خود ندارید، همیشه به نوعی یک رقابت وجود دارد.یک چیزی در کنار محصول شما برای رقابت بر سر پول مشتری بالقوه شما وجود دارد. آن چیست و چرا مشتری بالقوه شما بایستی پولش را برای شما هزینه کند؟مزیت رقابتی شما چیست یا وجه تمایز فروش شما در چیست؟

۴⃣ پیدا کردن یک روزنه: آیا در حال حاضر یک روزنه ای در بازار وجود دارد که تا کنون به آن توجهی نکرده اید و یا بخوبی به آن توجه نکر ده اید؟ یک استراتژی رسوخ، هدفی است که همیشه شما تلاشهای بازاریابی خود رادر آن متمرکز می کنید و دامنه بازار شما را مشخص می کند، حتی اگرکسب وکار شما خیلی کوچک باشد.

۵⃣ گسترش آگاهی:برای یک مشتری بالقوه خیلی سخت است که محصول یا خدمت شما را بخرند اگر نداند یا بخاطر نداشته باشد که این محصول یا خدمت دردسترس شما می باشد یا خیر(موجود است یا خیر)؟ عموما ۵ الی ۱۵ مرتبه محصول شما بایستی در معرض مشتری بالقوه قرار گیرد قبل ازاینکه مشتری در زمان نیاز به محصول شما فکر کند. نیازها اغلب غیر منتظره ایجاد می شوند.اگرشما می خواهید که در زمان نیازمشتری به محصول، محصول شما را بیاد بیاورد بایستی محصول شما دائما درمعرض دید مشتری باشد.

۶⃣ اعتبارسازی: نه تنها مشتریان بالقوه بایستی از محصول و خدمت شما آگاه باشند، حتی بایستی محصول یا خدمت شما از یک اعتبار و موقعیت مثبتی در نزد آنان برخوردار باشد. مشتریا ن شما بایستی اعتماد داشته باشند که آنچه شما سفارش می دهند دقیقا مطابق گفته شما خواهد بود و دقیقا همان را دریافت خواهند نمود.اغلب، بخصوص درخرید های بزرگ و با ریسک بالا، نیاز است که شما به نحوی به آنان فرصت استفاده از نمونه، لمس کردن و تست کردن محصول را بدهید.

۷⃣ استوارو پایدارباشید: در راه خود و در کاری که انجام می دهید استوارو ثابت قدم باشید.استوار بودن خیلی مهم تر ازاین است که بهترین محصول را داشته باشید.در اینجا این بخشی از زنجیره موفقیت شماست.

۸⃣ حفظ تمرکز: تمرکز اجازه استفاده موثر تر و بهینه تر از منابع کمیاب زمان و پول را می دهد.

اگر شما بودجه تبلیغاتی خود را برای تبلیغ یک محصول تک که بصورت متمرکز در یک بازار هدف عرضه شده است، بکار گیرید، درآمد بیشتری بدست خواهید آورد در مقایسه با زمانی که شما همان محصول را در همان بازار هدف و دریک دوره زمانی مشخصی تبلیغ کنید.

قبل از اینکه شما بخواهید ازتبلیغات گسترده ای از طریق بروشور، چاپ آگهی، اجرای کمپین ایمیل های مستقیم، پیوستن به یک سازمان برای شبکه سازی یا حتی یک تلفن سرد استفاده کنید، کار را با ترسیم نقشه یک مسیر موفقیت از طریق تعیین یک استراتژی بازاریابی سازگار و متمرکز آغاز کنید.

0